مقالات

کالاهای ایرانی پرطرفدار در روسیه

کالاهای ایرانی پرطرفدار در روسیه

در این مقاله سعی داریم کالاهای ایرانی پرطرفدار در روسیه را مورد بررسی قرار دهیم و بررسی کنیم که کدام کالای ایرانی در روسیه بیشترین خواهان را دارد و چه سهمی از صادرات ایران به روسیه را در بر میگیرد .

بررسی اتاق بازرگانی تهران نشان میدهد که در ماه های ابتدایی سال گذشته کشور ما حدود 260 میلیون دلار کالا به روسیه و اوراسیا صادر کرده است و همچنین حدودا 350 میلیون دلار از سمت کشور های عضو اوراسی وارد نموده است .

بررسی اقلام صادراتی ایران به روسیه و سایر کشورهای اوراسیا نشان می‌دهد که میوه‌های خوراکی با ۹۵ میلیون دلار بیشترین سهم را داشته‌اند و در این بین آن ها پسته ایرانی با پوست تازه پرطرفدارترین کالا بوده است.

پسته پوست تازه از کالاهای بسیار سود آور و بسیار محبوب در کشور روسیه تلقی میشود همچنین مواد پلاستیکی، سبزیجات، چدن، آهن و فولاد نیز دیگر اقلام صادراتی ایران به اوراسیا را تشکیل می‌دهند و جزو کالاهای ایرانی پرطرفدار در روسیه محسوب میشوند

اما چربی‌ها و روغن‌های حیوانی یا نباتی بالاترین میزان واردات ایران را تشکیل داده‌اند و پس از آن غلات، چوب، سبزیجات و محصولات شیمیایی معدنی اصلی‌ترین کالاهای وارداتی ایران از اوراسیا را شامل می‌شود.

همانطور که گفته شد کشور ایران به دلیل تنوع بالا در آب و هوا و اصطلاحا 4 فصل بودن میوه های با کیفیتی دارد که میتواند از طریق صادرات به کشور روسیه و دیگر کشور های عضو اوراسیا تجارت ایران را گسترش دهد و باعث افزایش صادرات غیر نفتی ایران گردد .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *