مقالات

هزینه واردات کالا و حداقل سرمایه برای واردات از چین

هزینه واردات کالا از چین

هزینه واردات کالا از چین به ایران از چندین عامل تبعیت می کند که مهم ترین آنها روش حمل کالا از چین به ایران است. عواملی که بر روی هزینه واردات اثر می گذارند عبارتند از:

  • حجم و ابعاد کالا
  • هزینه انبارداری
  • روش حمل و نقل انتخاب شده
  • هزینه بازرسی کالا
  • هزینه های گمرک
  • هزینه مجوز ثبت سفارش و ارز تخصیص داده شده
  • هزینه قراردادها و بیمه کالا

در کل نمی شود فرمول یکسانی را برای تعرفه واردات کالا از چین به کشور تعیین کرد اما می توان از حداکثر معافیت ها و تخفیفاتی که قانون برای این کار لحاظ کرده است استفاده نمود و بدین ترتیب هزینه تمام شده واردات کالای شما را کاهش داد.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

اگر می خواهید با حداقل سرمایه اقدام به واردات کالا از کشور چین کنید، باید حداقل هزینه های لازم برای هر بخش را در نظر بگیرید؛ به عنوان مثال محصولی را انتخاب کنید که هم ارزان باشد و هم حجم آن برای واردات با یک روش حمل و نقل متناسب باشد. در زمان ثبت سفارش کالا و ترخیص از گمرک نیز روشی را برای پرداخت وجه انتخاب کنید که ترجیحا نیازی به تخصیص ارز نداشته باشد و یا تعرفه گمرکی آن نزدیک به صفر باشد.

مالیات نیز مورد دیگری است که باید به آن توجه کرد. اگر می خواهید کالای شما با هزینه کمتر مالیات روبرو شود باید در زمان بندی بسیار دقیق باشید چرا که افزایش زمان از میزان اعلامی، می تواند شما را دچار خسارت و مالیات بیشتر کند. حتما به قوانین مالیاتی-بازرگانی ایران مسلط باشید و صرف هزینه در این بخش را نیز به حداقل برسانید.

مورد دیگری که می تواند در کاهش سرمایه لازم کمک کننده باشد کاهش هزینه پرداختی پردازش کالا است. هر کالایی که می خواهد به کشور وارد شود باید یک اظهارنامه واردات داشته باشد. به عنوان مثال اگر اظهارنامه خود را الکترونیکی و با کمک یک مشاور زبده رد کنید هزینه کمتری را خواهید پرداخت.

به طور کلی، هزینه تمام شده نهایی کالا و میزان حاشیه سود آن در نهایت رقم زننده میزان سرمایه لازم است چرا که بسیاری از هزینه های اعمال شده برای واردات کالا از چین به صورت درصدی از هزینه تمام شده کالا اعمال می شود و هر چه هزینه کالا کمتر باشد، مسلما میزان هزینه های جانبی نیز کمتر می شود. حال هنر شما این است کالایی را انتخاب کنید که در عین صرف سرمایه کم، سود بالایی در داخل کشور برای شما داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *