اخبار

افتتاح نخستین مرکز تجاری ایران در روسیه توسط اتاق تعاون ایران

مرکز تجاری ایران در روسیه

نخستین مرکز تجاری ایران در روسیه، روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) راه‌اندازی شد.
اتاق تعاون ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت، اقدام به راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در روسیه کرده که هدف آن تسهیل تجارت، برگزاری نشست‌های رودرور بین تجار ایرانی و روسی، انعقاد قراردادهای همکاری، تهیه مدارک مورد نیاز، مشاوره بانکی، بیمه‌ای و گمرکی و همچنین پشتیبانی حقوقی از صنعت‌گران و تجار ایران و روسیه است.

به گفته رئيس سازمان توسعه تجارت، این مرکزتجاری می‌تواند گامی موثر در مسیر دستیابی به چشم‌انداز مبادلات ۸ میلیارد دلاری تا دو سال آینده میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه باشد.

 

مراسم افتتاح این مرکز در مسکو و با حضور مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور از جمله علی‌رضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صمت و رئيس سازمان توسعه تجارت ایران، بهمن عبداللهی، رپیس اتاق تعاون ایران، کاظم جلالی سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار ایران در روسیه، کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس و دیمیتری زوبوف، رئيس هیات‌مدیره اتحادیه مرکزی جامعه مصرف‌کنندگان روسیه برگزار شد.

شرکت مدیریت تجارت پارس کارن به عنوان نماینده اتاق تعاون ایران در روسیه در خصوص ساماندهی اقامت مدعوین از ایران و راه اندازی مرکز با اتاق همکاری نمود. 

 

مرکز تجاری ایران در روسیه در راستای افزایش سطح مناسبات اقتصادی میان ایران و روسیه راه‌اندازی شده و مسیر تعاملات تجاری آینده میان دو کشور را مشخص خواهد کرد. به عبارت دیگر، این مرکزی می‌تواند در زمینه هدف‌مندی ارتباطات تجاری میان دو کشور نقش‌آفرینی کند.

طرف روسی درباره این مرکز به این نکته اشاره کرده که اکنون با راه‌اندازی آن، فضایی فراهم شده که چشم‌اندازی روابط تجاری میان دو کشور را روشن‌تر می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *