اخبار

افزایش سی درصدی صادرات ایران به روسیه

🔹 محسن رحیمی رایزن بازرگانی ایران در روسیه در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه اوراسیا که در جمهوری تاتارستان برگزار شد اظهار داشت که پس از امضای توافقنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ،علی رغم تحریم ها و موانع بانکی و دوران کدوید-19 (کرونا) ولی حجم تجارت صادرات و واردات میان ایران و روسیه افزایش داشته (بزرگترین کشور اتحادیه اقتصادی اوراسیا) به نحوی که صادرات کشورمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن سی درصد افزایش یافته و در چهار ماهه اول سال جاری نیز این نرخ رشد حفظ شده است.
🔹 به گفته وی، پیش بینی میگردد با امضای موافقنامه تجارت آزاد بین دو طرف افزایش چشم گیری در حجم مبادلات داشته باشیم و متعاقب آن رفع مشکلات غیر تعرفه ای نیز شتاب بیشتری بگیرد.

🔹 رایزن بازرگانی ایران در روسیه همچنان تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ها بر شناخت تجار دو طرف را بسیار مهم برشمرد و اذعان داشت که نمایشگاه دور اول "اوراسیا" علی رغم اوج محدودیت های دوران کوید با موفقیت برگزارشد و مطمئنا دور دوم با کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد.

🔹 وی افزود شرکت توانمندی نظیر پارس کارن برای برگزاری نمایشگاه اوراسیا انتخاب گردید تا نمایشگاه دور دوم را در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آذرماه برگزار نماید.

🔹 این نمایشگاه مورد تاکید سازمان توسعه تجارت میباشد وما انتظار داریم جمهوری تاتارستان با هیات بزرگی در این نمایشگاه حضور بهم رساند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *