اخبار

یک تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و شرکت مدیریت تجارت پارس کارن به امضا رسید

همکاری برای افزایش صادرات به اتحادیه اوراسیا
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و شرکت مدیریت تجارت پارس‌کارن برای فراهم کردن بستر مناسب توسعه مراودات اقتصادی و افزایش صادرات کالاهای ایرانی به روسیه و اوراسیا یک توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

اتاق بازرگانی تهران با هدف تسهیل و افزایش صادرات بنگاه‌های عضو این اتاق به بازار کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، یک توافق‌نامه همکاری با شرکت مدیریت تجارت پارس کارن به امضا رساند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این توافق‌نامه روز یکشنبه 13 اسفندماه میان بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران و علیرضا جعفری، رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت تجارت پارس کارن به امضا رسید و بر اساس آن، دو طرف بر ارائه خدمات همتایابی تجاری، برگزاری نمایشگاه و رویدادهای تخصصی در کشورهای عضو اوراسیا، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مناقصات در این بازار و همچنین ارائه دیگر خدمات مشاوره‌ای مرتبط با تجارت خارجی از جمله در حوزه لجستیک، گمرک و ترخیص کالاها در روسیه، توافق کردند.

کمک به افزایش صادرات اعضا و توسعه بازارهای صادراتی، از جمله محورهای برنامه راهبردی اتاق تهران در دوره دهم است که طی امسال از سوی هیات رئیسه اتاق تدوین شد و به تصویب هیات نمایندگان رسید. بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران در جلسه امضای این توافق‌نامه، با اشاره به هدف پیش‌بینی شده اتاق برای افزایش دو برابری حجم صادرات اعضای اتاق تهران تا پایان سال 1405، کمک به دولت برای رفع ناترازی در تجارت خارجی ایران را از جمله اهداف سند راهبردی اتاق تهران برشمرد و تصریح کرد که طبق این برنامه مدون، اتاق تهران روی 9زنجیره هدف ارزش شامل انرژی، خدمات فنی و مهندسی، صنایع غذایی، نساجی و پوشاک، شیمیایی و پلاستیکی، صنایع خلاق، ماشین‌آلات و تجهیزات، قطعه‌سازی خودرو و دارو و تجهیزات پزشکی تمرکز کرده‌است و تلاش خواهد کرد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوآورانه و توسعه‌گرا، صادرات اعضای خود را در این هفت زنجیره به کشورهای هدف ارتقا دهد.

از دیگر بندهای مورد توافق اتاق تهران و شرکت مدیریت تجارت پارس کارن، امکان‌سنجی ایجاد مرکز تجاری در کشور روسیه با هدف معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های عضو اتاق تهران به بازار این کشور و همچنین بررسی و تشکیل شرکت مدیریت صادرات تخصصی در بازار روسیه و سایر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست.
علی رضا جعفری رئیس ستاد نمایشگاه اوراسیا اظهار داشت: باعنایت به ظرفیت های اتاق تهران مطمئنا در سال۱۴۰۳ شاهد رشد و شکوفایی در توسعه صادرات غیر نفتی به حوزه اوراسیا خواهیم بود .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *