مقالات

برندهای خودرو در روسیه

در این مقاله قصد داریم تا به برندهای خودرو در روسیه بپردازیم تا اخر این مطلب با ما همراه باشید

1 – شرکت LADA

تاسیس: 1973
دفتر مرکزی: روسیه
مالک: AvtoVAZ

لادا برندی است از شرکت مشهور اتوواز تقریبا تمامی خودروهای خود را تحت آن عرضه کرد. این خودروها از رایج ترین و در دسترس ترین خودروها در روسیه هستند. خود این شرکت در سال 1969 تاسیس شد، اما اولین خودروی لادا در سال 1977 ظاهر شد.

نادیده گرفتن ارزش این برند غیر ممکن است – عملاً تمام خودروهای قبل از دهه 90 در روسیه توسط AutoVAZ ساخته می شدند.

 

2- شرکت UAZ

تاسیس: ژوئیه 1941
دفتر مرکزی: اولیانوفسک، روسیه
سازمان مادر: Sollers JSC

این یکی دیگر از برندهای قدیمی و معروف روسی است. در سال 1941 به عنوان تولید کننده اتومبیل های زمان جنگ (کامیون و …) شروع به کار کرد. آنها سپس از این دانش برای تولید خودروهای تجاری آفرود استفاده کردند. آنها فقط یک مدل – UAZ-469 – ایجاد کردند و سپس آن را بی‌پایان تغییر دادند. UAZ-469 یک ماشین نظامی مربع شکل است که در فیلم ها دیده می شود.

 

3- شرکت GAZ

تاسیس: 1932
دفتر مرکزی: نیژنی نووگورود، NIZ، روسیه
شرکت مادر: GAZ Group
مالک: اولگ دریپااسکا

GAZ یکی از اولین مارک های اتومبیل شوروی است – در سال 1932 تحت توافق نامه ای با فورد معرفی شد. تفاوت برجسته این برند جهت گیری آن بود – ماشین ها واقعاً برای کارگران معمولی در نظر گرفته نشده بودند، بلکه برای مقامات یا چهره های قابل توجه در نظر گرفته شده بودند. به همین دلیل، این شرکت به جای تعداد و مقرون به صرفه بودن، بر کیفیت تمرکز کرد. در نتیجه، شما تعداد زیادی از آنها را در خیابان نخواهید دید.

 

تاسیس: 2013
دفتر مرکزی: مسکو، روسیه
یک برند تک خودرویی است. این اساساً یک خودروی لوکس است که به طور ویژه برای مقامات ارشد توسط موسسه NAMI در سال 2020 طراحی شده است. در حال حاضر این بزرگترین خودروی لوکس روسیه است ولی در حال حاضر برای صادرات آماده نیست.

برندهای کوچک خودرو در روسیه

صنعت خودرو روسیه چندان توسعه نیافته است. برندهای بزرگ هنوز مورد حمایت دولت هستند، در حالی که برندهای کوچک در حال مبارزه هستند. تعداد کمی از برندهای کوچکتر وجود دارند که محصولات آنها قابل خریداری است.

5- شرکت SeAZ

تاسیس: 7 ژوئیه 1939
متوفی: 2013
دفتر مرکزی: سرپوخوف، استان مسکو، روسیه
والد: PLC Tsentrotorg

SeAZ شرکتی است که در سال 1939 تأسیس شد و در سال 2013 تعطیل شد و عمدتاً خودروهای مینی تولید می کرد. چندین مورد وجود داشت، اما موفق ترین و معروف ترین SeAZ-1111 “Oka” است. این خودرو به دلیل اندازه کوچک آن به ماشین عمومی مردم روسیه تبدیل شد.

6- شرکت Moskvitch

تاسیس: 1929
دفتر مرکزی: مسکو، روسیه

Moskvitch  یکی دیگر از شرکت های ورشکسته است که بین سال های 1929 و 2010 فعالیت می کرد. در دهه 60 آنها شروع به ساخت خودروهایی کردند که موتور واقعاً قدرتمندی داشتند. خودروهای تولید شده از نظر قیمت مقرون به صرفه بودند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *