مقالات

انتخاب رنگ غرفه نمایشگاهی بر اساس جامعه هدف

انتخاب رنگ غرفه نمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین چالش‌های طراحی غرفه در یک نمایشگاه، انتخاب رنگ است. حالا دیگر تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ می‌دانند که رنگ چه تاثیر مهمی روی مخاطب‌هایشان می‌گذارد و چطور می‌توانند با انتخاب رنگ مناسب، نگاه‌ها را به سمت خودشان جذب کنند.

شما در هنگام انتخاب رنگ برای برپا کردن غرفه نمایشگاه تجاری خود، با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستید. پس بهتر است با طراح گرافیک خود هماهنگ شوید تا رنگ‌های مناسب را برای فضای نمایشگاه تجاری خود انتخاب کنید. ترجیحات رنگی شما باید در هماهنگی کامل (یا حداقل نسبی) با رنگ‌های به کار رفته در لوگوی شرکت شما، اهداف بازاریابی کلی تجارت‌تان و حتی محل نمایشگاه باشد. به منظور حفظ یکپارچگی برند خود و جذب مشتریان بالقوه، طراحی غرفه نمایشگاه تجاری شما باید بی عیب و نقص و البته در نوع خودش کم‌نظیر باشد.

موارد مهم انتخاب رنگ غرفه نمایشگاهی

  • رنگ سازمانی
  • جامعه هدف غرفه نمایشگاهی
  • قدمت و زمینه فعالیت برند غرفه نمایشگاهی

جامعه هدف را چطور در رنگ غرفه در نظر بگیریم؟

نکات بسیاری در رابطه با انتخاب رنگ غرفه نمایشگاهی هست که باید به آن‌ها توجه کنید؛‌ برای مثال، آقایان جذب رنگ‌های برجسته می‌شوند ولی خانم‌ها رنگ‌های ملیح را ترجیح می‌دهند.

رنگ آبی

این رنگ حس قدرت و ثبات را به مخاطب منتقل می‌کند. به همین خاطر است که بسیاری از بانک‌ها از این رنگ استفاده می‌کنند.

رنگ سبز

رنگی که یادآور طبیعت و محیط‌زیست است. به همین دلیل آرامش‌بخش است و شرکت‌های حوزه کشاورزی و همچنین مراکز درمانی از این رنگ بهره می‌برند.

رنگ بنفش

بنفش در طبیعت کمتر به چشم می‌خورد، برای همین برای انسان مرموز و افسانه‌ای است. حس لوکس بودن و خیال‌انگیزی می‌دهد. آژانس‌های هواپیمایی معمولا آن را به کار می‌برند.

رنگ قرمز

دقت کرده‌اید که بیشتر رستوران‌ها از این رنگ استفاده می‌کنند؟ چون رنگ قرمز باعث افزایش فشار خون می‌شود و ایجاد هیجان می‌کند. رنگ قرمز اشتها را زیاد می‌کند!

رنگ نارنجی

نارنجی حس جنب‌وجوش و انرژی می‌دهد، برای همین انتخاب خوبی برای برندهای زیبایی است. چون حس انرژی می‌دهد، در ذهن مشتری حس مفید بودن محصولات را القا می‌کند.

رنگ سیاه

سیاه، رنگی مدرن ولی سرد است. در نتیجه باید در کنار رنگ‌های پر انرژی قرار بگیرد تا قدرت در آن نمایان شود. رنگ سیاه انتخاب مناسبی برای باشگاه‌های بدنسازی است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *