مقالات

 سایت های برتر تجارت الکترونیک

ما در عصر تجارت الکترونیک زندگی می‌کنیم و بسیاری از شما ممکن است وب سایت‌های تجارت الکترونیکی خود را که محصولات‌تان را به فروش می‌رسانند داشته باشید.

1. آمازون

آمازون در سال 1995 به عنوان یک فروشگاه آنلاین برای کتاب‌ها آغاز به کار کرد. اما خیلی زود آنها به تمام محصولات مرسوم، مانند دی وی دی، لوازم الکترونیک و دیگر موارد کار خود را گسترش دادند.
آمازون در حال حاضر حدود 1لاک (لاک یک سیستم شماره گذاری در هند است که برابر با صد هزار است) کارمند دارد. گفته شده است که آمازون در هر ماه 250 میلیون بازدیدکننده داشته است. رشد آمازون واقعا سریع بود و بسیاری از شرکت‌های رقیب خود را به سرعت پشت سر گذاشت.

2. Taobao

یکی از 10 سایت برتر تجارت الکترونیک Taobao است.
Taobao بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در چین است. این سایت بیش از 800 میلیون محصول لیست شده و 500 میلیون کاربر دارد. Taobao بزرگترین وب سایت تجارت الکترونیک در کنار آمازون است.

3. eBay

eBay یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که در اواخر سال 1995 تاسیس شده است.
eBay یکی از قدیمی‌ترین وب سایت‌های تجارت الکترونیک است و در سراسر جهان کاربر دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. eBay اولین سایتی بود که مفهوم بازار را به وب سایت‌های الکترونیکی تجارت معرفی کرد و سبد خرید را به وب سایت خود اضافه کرد.
تاثیر رشد رسانه‌های اجتماعی بر تجارت الکترونیک بسیار مشهود است.

4. Tmall

Tmall محبوب‌ترین فروشگاه آنلاین خرده فروشی در چین است.
این گروه در سال 2008 توسط گروه مشابهی از Taobao شروع به کار کرد که اکنون توسط گروه Alibaba اداره می‌شود. تقریبا 181 میلیون مشتری ثبت شده دارد. با توجه با آمار به دست آمده از Alexa ، Tmall در بین 8 وب سایت محبوب در چین رتبه اول را کسب کرده است.

5. Alibaba

Alibaba یک وبسایت جهانی چینی و بزرگترین پلتفرم معاملاتی تجارت آنلاین برای کسب و کارهای کوچک است.
alibaba، Tmall و Taobao هر سه وبسایت‌هایی از یک شرکت چینی هستنند. Alibaba تقریبا 80 میلیون کاربر ثبت شده دارد.

6. Flipkart

Flipkart یک شرکت تجارت الکترونیک هندی است که در سال 2007 آغاز به کار کرده است و در تجارت الکترونیک یک وبسایت پیشرو است. Flipkart نیز با کتابها شروع به کار کرد دقیقاً مشابه آمازون، و بعدها به سایر محصولات را نیز به وبسایت خود اضافه کرد. در واقع، Flipkart برای خرید مردم هندی پرداخت آنلاین نیز دارد.
Flipkart در لیست 10 وب سایت محبوب در هند (از لحاظ ترافیک) قرار دارد. Flipkart سیستم پرداخت نقدی درب منزل را که در هند انجام نمی‌شد را به کار گرفت و این ویژگی را به وبسایت خود اضافه کرد.

7. Walmart

Walmart یک شرکت آمریکایی است و بزرگترین خرده فروش در جهان است. Walmart از بازارهای مختلف در سراسر جهان استفاده می‌کند.
مردم می‌توانند این محصولات را آنلاین از walmart.com خریداری کنند.

8. SnapDeal

Snapdeal یکی از بزرگترین سیستم عامل‌های تجارت الکترونیک در هند است که روزانه بیش از 25000 کالا را حمل می‌کند.
Snapdeal در سال 2010 تاسیس شد. در ابتدا، Snapdeal عمدتا برای معاملات بود (که شما میتوانستید محصولات خود را در آن به فروش برسانید و محصولات دیگران را ببینید و خریداری کنید).
بعدها، Snapdeal به یک پورتال کامل تجارت الکترونیک تبدیل شد. خبر بزرگ این بود که eBay در Snapdeal سرمایه‌گذاری کرد تا دسترسی به 20 میلیون حساب کاربر ثبت شده Snapdeal را داشته باشد.
Snapdeal چند ماه پیش در این لیست رتبه بالاتری داشت اما در حال حاضر به رتبه 8 رسیده است. Snapdeal، برخی از محصولات خود را از لیست حذف کند و شاید این باعث شد که ترافیک آن نیز کاهش یابد.

9. BestBuy

BestBuy یک شرکت لوازم الکترونیکی مصرفی چند ملیتی آمریکایی است.
BestBuy مجموعه گسترده‌ای از کالاهای الکترونیکی را با قیمت ارزان دارد. BestBuy لوازم‌های الکترونیکی با نام‌های تجاری برتر جهان را دارد که میتواند بهترین خرید را به شما بدهد. BestBuy بسیار شبیه به Walmart این وبسایت بسیار جذاب است که باعث جذب مشتریان می‌شود و این یک دلیل برای موفقیت شرکت‌های آمریکایی است.

10. Jabong

Jabong یکی دیگر از چند سایت برتر تجارت الکترونیک هندی است که عمدتا محصولاتی را مطابق با شیوه زندگی مشتریان اراوه می‌دهد.
Jabong در سال 2012 راه اندازی شد و در سرتا سر هند رشد چشمگیری داشته است.
Jabong یک مدل موجودی و همچنین مدل بازار جدید را ارائه کرد. Jabong در حال حاضر از ترافیک eBay برای فروش محصولاتش در هند استفاده میکند.

11. Ebay.in

eBay یک شرکت آمریکایی است که در سال 1995 تأسیس شد.
eBay اساسا یک بازار است که فروشنده می‌تواند محصولات خود را در آن آگهی کند. eBay یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های فروشگاهی در تجارت الکترونیک است. در eBay همچنین امکان حراجی را دارد و اجازه میدهد تا ویژگی‌های محصولات را نیز بتوانید مشاهده کنید.
نتیجه گیری و مشاهدات مهم
طبق بررسی‌های جدید تمامی این سایت‌ها توانسته اند ترافیک خود را بهبود بدهند به غیر از eBay. تمامی این سایت‌ها مدت هاست که در رتبه‌های برتر هستند به غیر از snapdeal که به تازگی به این لیست اضافه شد و توانست خود را به رتبه 6 در لیست ما برساند.
اکثر این سایت‌ها ترافیک خود را بهبود بخشیدند که این بدان معنا است که مردم علاقه بیشتری به خرید اینترنتی پیدا کرده اند. این یک خبر خوب برای کسانی است که میخواهند تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کنند.
در این چند وقت اخیر سایت‌های هندی محبوبیت بیشتری را به دست آورده‌اند.
البته به لطف خریداران هندی! سایت تجارت الکترونیک هندی مانند flipkart ،snapdeal و jabong در لیست‌های قبلی جزو 10سایت برتر نبوده‌اند اما الان توانستند خود را به این لیست برسانند وترافیک خود را بهبود بخشند این نشان از پیشرفت تجارت‌های الکترونیک هندی و علاقه مردم این کشور به خرید اینترنتی است.
همچنین ترافیک تلفن همراه نیز افزایش یافته، یعنی تعداد بیشتری از مشتریان تجارت الکترونیک علاقه خرید از طریق تلفن‌های همراه پیدا کردند که این امکان این را میدهد که مشتریان بتوانند در هر جا و هر مکانی بتوانند خرید خود را انجام دهند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *